השיטה; החשכת השכונה: נחשף דרך הפעולה של המתפרעים

בנצי לייזרוביץ No Comments on השיטה; החשכת השכונה: נחשף דרך הפעולה של המתפרעים

הורידו את ה"שאלטר" במטרה לפגוע בכוחות המשטרה: צעירים משכונת אבו תור שבמזרח ירושלים נעצרו בגין הפרת סדר ושיגור זיקוקין לעבר בתי מגורים וכוחות הביטחון. מהחקירה במשטרה עולה כי תפקידו של אחד החשודים היה להחשיך את הרחוב במטרה לאפשר בריחת החשודים ומניעת זיהויים. היום צפוייה הפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום.

12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים השלימו את חקירתם של 6 חשודים, תושבי שכונת אבו תור בגילאי 19-17, שנעצרו לאחרונה בחשד למעורבותם באירועי הפרות סדר, שיגור זיקוקין וסיכון ביטחונם ושלומם של תושבי השכונה שבמזרח ירושלים.

מחקירת המשטרה עולה כי, הצעירים היו מעורבים במספר מקרים של התפרעויות שהתרחשו בשכונת אבו-תור שבמזרח העיר ושבמהלכן שוגרו זיקוקין לעבר בתי מגורים ברחובות נעמי והמפקד בשכונה, לעבר כלי רכב ועוד, ובין היתר אף העלו ברשת החברתית סרטון של תיעוד מעשיהם. בשל מעשים אלו שבוצעו באמצעות אמצעי פירוטכניקה, ניצת מוקד שריפה שסיכן את שלום הציבור וטופל על ידי לוחמי האש שהוזעקו למקום. בנוסף, החשודים היו מעורבים בהפרת סדר כלפי כוחות משטרה ומג"ב שהוזעקו לשכונה באירועים אלו, כשעפ״י החשד שיגרו לעברם זיקוקין בכינון ישיר.

כך למשל בתאריך 15.7, תועדו מעשיהם של חלק מהחשודים בשכונה בכסות החשיכה, כשהיו מעורבים בהפרת סדר שבמהלכה שיגרו זיקוקין, חסמו באמצעות פח בוער את הרחוב וגרמו בין היתר להתפרצות שריפה בסמוך. כוחות משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב שהגיעו למקום, נאלצו לפעול למול הפרת הסדר תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר וביצעו פעילות נחושה לאיתורם ומעצרם של מעורבים.

במסגרת חקירת המקרים על ידי חוקרי ימ"ר ירושלים, נאספו ראיות וממצאים הקושרים את החשודים למיוחס להם והם נעצרו במועדים השונים במהלך השבועות האחרונים. במהלך חקירתם הצליחו חוקרי ימ"ר ירושלים להתחקות אחר אופן פעולתם של החשודים בהפרות הסדר שביצעו כלפי כוחות המשטרה ומג"ב הפועלים באזור. מהחקירה עולה כי ״תפקידו״ של אחד מהחשודים היה להפסיק את זרם החשמל לתאורת הרחוב במקום מיד עם תחילת הפרת הסדר, ובכך לגרום לעלטה שתאפשר להם להסתתר מפני כוחות הביטחון ולהימלט בהמשך לאחר ששגרו לעברם זיקוקין.

מעצרם של החשודים הוארך בבית המשפט מעת לעת לטובת מיצוי פעולות החקירה וביסוס התשתית הראייתית נגדם. לאחר שבימים האחרונים הושלמה חקירתם והוגשו הצהרות תובע, היום צפויים נגדם כתבי אישום ע״י פרקליטות מחוז ירושלים.

משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד מפרי סדר ומפגעים אלימים שיסכנו במעשיהם אזרחים או את כוחות הביטחון עד למיצוי הדין עמם



0 תגובות